הדברת ג'וקים ותיקנים

הדברת ג'וקים

ישנם בארץ 3 סוגי ג'וקים נפוצים בבתים:

  • תיקן אמריקאי
  • תיקן גרמני
  • תיקן הפסים

ישנו תיקן נוסף, שנקרא תיקן מזרחי, אשר פחות נפוץ במחוזותינו.

תיקן אמריקאי

חרק אשר נפוץ מאוד בבתים בישראל. בית הגידול שלו הוא  בעיקר ביובים, נקודות ביקורת, סיפונים לא פעילים, אזורים לחים ורטובים.

פעיל יותר בתקופת הקיץ. הג'וקים ידועים כמעבירי מחלות, בעיקר מחלות מעיים. העברת המחלות היא על ידי הג'וקים אשר מטיילים ומסתובבים על אוכל, בעיקר בלילה. ובכך אנו אוכלים בלי ידיעה, ובדרך זו מועברות מחלות.

דרכי הימנעות: איטום חורים בחלל הבית, סגירת נקודות ביקורת של ביוב, שמירה על ביוב אטום ותקין, הימנעות מהשארת מזון בכיורים. הימנעות מרטיבות בעיקר באזור הסיפונים, באזור המטבח בעיקר ובשאר הבית בכלל.

אם נשמור על כללים אלו, נפחית ונצמצם את בעיית הג'וקים.

הדברה מתבצעת בפאנלים בכל הבית, ספי חלונות, נקודות ביקורת של ביוב ותחת הכיורים במטבח.

תיקן גרמני

ג'וק אשר ממשפחת התיקנים. חרק קשי הדברה, מכיוון שבית גידולו הוא מטבחים, בעיקר תעשייתיים, מנועים של תמי 4, מנועי מיקרוגל, מנועי מקררים, שקעי חשמל, נקודות תקשורת באזור המטבח, חורים וחריצים שונים באזור המטבח בעיקר, באזורים חמים.

החרק נפוץ מאוד במסעדות ומטבחים גדולים ותעשייתיים. אזורים מלוכלכים בבתים, אזורים אשר נגועים בשאריות אוכל ושומני מטבח.

החרק מתפתח בצורה עצומה.

צבע התיקן הגרמני זהוב, אדום, כתמתם. הג'וק ניזון בעיקר משומנים ופחמימות. קצב ההתרבות של הג'וק מאוד גבוהה.

מאפייני הג'וקים ואורך חיים

תיקנים אמריקאיים בוגרים, מגיעים לאורך של עד כ5 סנטימטר ולגובה של עד 8 מילימטר. צבעם חום, חום כהה וגוון בהיר בגב.

יש להם שני מחושים העוזרים להריח אוכל וראיית לילה מצוינת. גוף פחוס אשר יכול להכנס בכל סדקים וחריצים ועל ידי כך לחדור לכל מקום בבית.

הדברת ג'וקים

ההדברה מתבצעת על ידי חומרים ידידותיים לסביבה ומאושרים על ידי משרד הבריאות. ההדברה היא ללא ריח וזמן כניסה לאזור המטופל, כשעה לאחר סיום הטיפול. בנוסף, ישנו טיפול על ידי ג'ל, אשר קוטל את התיקנים במהירות.

בריסוס מתמקדים יותר באזור הסיפונים בבית, ארונות מטבח ופאנלים.

טיפול בג'וק

עיקר הטיפול בג'וק הוא על ידי ג'ל פתיון, אשר מושך את התיקן לאכול ממנו ובכך מרעיל את שאר אוכלוסיית הג'וקים. בנוסף, ההדברה היא על ידי ריסוס מסיבי בחריצים, בפינות ובשאר המקומות הנגועים. ישנה אפשרות להדברה על ידי איבוק במנועים של מכשירי חשמל, ושקעי חשמל בחלל הבית. כמובן ההדברה מבוצעת על ידי אבקה אשר מאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה.

חברת אקולוג'וק- למה אנחנו?

לכל אזורי הפעילות שלנו

הדברה

שירותי הדברה עוסקת בהדברה ירוקה עם במערכת ניטור לחרקים ומכרסמים על מנת לדעת איפה והיכן לטפל במפגע של החרקים והמכרסמים. בנוסף חברתינו עוסקת בתחזוקה חודשית ושוטפת עם מסעדות, קייטרינג, בתי חולים, בתי אבות, גני ילדים, בתי ספר, מכללות ועוד. 

שירותי הדברה הינה הדברה ירוקה ובטוחה עם מיטב מדבירים מוסמכים נגד כל סוגי החרקים. כמו כן אנו גם מקצועים בהדברת עכברים והדברת חולדות ! הגעה עד שעה לבית הלקוח!

להשארת פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם: